Fandom

Wiki Warframe Español

Rhino

1.488páginas en
el wiki}}
Crear una página
Comentarios48 Compartir

Editar Pestaña

Entrada del CÓDICE: RhinoCodexbw.png
Rhino es el Warframe más pesado, combina capacidades ofensivas y defensivas.

La fuerza de Rhino le permite combinar devastadores ataques con una formidable defensa.

Normalmente Rhino ocupa el rol del tanque, especializándose en tácticas de fuerza bruta, como volverse inmune al daño o golpear el suelo para suspender en el aire a los enemigos. 

Adquisición

El Warframe Rhino puede ser comprado por Platinum64.png ‍375. El plano puede ser comprado porCredits64.png ‍35,000.

Los planos de los componentes son obtenidos de asesinando al Chacal (Fossa, Venus).  

Credits64.png
25000
Neuróptica
1
Chasis
1
Sistema
1
OrokinCell64.png
1
Tiempo: 72 h
Rush: Platinum64.png 50
Casco
Credits64.png
15000
AlloyPlate64.png
150
NeuralSensor64.png
1
PolymerBundle64.png
150
Rubedo64.png
500
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Chasis
Credits64.png
15000
Morphics64.png
1
Ferrite64.png
1000
Rubedo64.png
300

Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Sistemas
Credits64.png
15000
ControlModule64.png
1
Morphics64.png
1
Salvage64.png
500
Plastids64.png
600
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25

Trivia

  • Rhino es el único warframe que tiene bloqueo por maestría. Necesitas alcanzar el Rango de Maestría 2 antes de poder adquirirlo (aun así puedes adquirirlo desde nivel 1 si lo compras con platinum en la tienda).
  • En el trailer de Warframe, "El Profeta", de el lanzamiento de Warframe a Playstation 4, se puede ver que el puede dar puñetazos a enemigos sin tener ninguna arma, como la Kogake o el Obex, mientras hace un daño muy letal, especialmente contra Zanuka. También se puede ver que no lleva ningún arma cuerpo a cuerpo. (melee)

Editar Pestaña

Fecha de lanzamiento: 5 de Marzo de 2014

Rhino Prime es la variante Prime del Warframe Rhino, con un aumento en varias de sus estadísticas: posee mayor armadura y velocidad, además de tener una polaridad Bar.png adicional.

El 9 de Febrero de 2016, se anunció que Rhino Prime entraría al Prime Vault y sería retirado de las listas de premios el 16 de Febrero de 2016. Cualquier componente o parte armada preexistente se quedará como está.

Credits64.png
25,000
Neuróptica
1
Chasis
1
Sistema
1
OrokinCell64.png
3
Tiempo: 72 h
Rush: Platinum64.png 50
Precio del Mercado: N/A Precio del Plano: N/A
Casco
Credits64.png
15,000
AlloyPlate64.png
150
NeuralSensor64.png
2
PolymerBundle64.png
150
Rubedo64.png
750
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Chasis
Credits64.png
15,000
Morphics64.png
3
Ferrite64.png
1,000
Plastids64.png
400

Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Sistemas
Credits64.png
15,000
ControlModule64.png
3
Morphics64.png
1
Ferrite64.png
500
Plastids64.png
500
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25

Notes

  • Como Warframe Prime, Rhino Prime tiene la habilidad pasiva especial que cuando entra en contacto con un Orbe de la muerte del Vacío Orokin, causará que libere un pulso de energía que recuperará 250 de Energía a todos los aliados cercanos. Este efecto solo puede ocurrir una vez por Orbe de la Muerte, y puede ocurrir incluso si el Orbe de la Muerte ya ha sido destruido.
  • Rhino Prime también es técnicamente el primer Prime que fue en contra de lo previamente establecido por DE sobre que Prime no serían mejores estadísticamente; Rhino Prime posee armadura y velocidad para correr mejorados.

Editar Pestaña

H A B I L I D A D    P A S I V A:     Aterrizaje Pesado
Emite una onda de choque luego de aterrizar desde una gran altura.

Heavy Landing

Should Rhino fall fast enough, he will discharge a shockwave upon hitting the ground, dealing damage in a 6 meter area of effect and knocking down nearby enemies. This stacks with [Heavy Impact]]..

Habilidades

RhinoEmbestida(H).png RhinoEmbestida(S).png
ENERGÍA
25
TECLA
1
RhinoEmbestida
Rhino embiste hacia un objetivo, golpeando fuertemente a cualquiera en su camino y dando cornadas a su víctima.
Fuerza:150 / 250 / 450 / 650
Duración:40 / 42 / 44 / 48 ms-1 (speed)
Alcance:6 / 8 / 10 / 12 m (charge range)
1.5 / 1.6 / 1.8 / 2 m (impact radius)

  • Rhino charges forward with aggression, covering a distance of 6 / 8 / 10 / 12 meters at a speed of 40 / 42 / 44 / 48 meters per second. Enemies within 1.5 / 1.6 / 1.8 / 2 meters of Rhino are dealt 150 / 250 / 450 / 650 x18px Impact damage.
    • Damage is affected by Power Strength.
    • Affected enemies are ragdolled.
    • Speed is not affected by Power Duration.
    • Charge range and impact radius are affected by Power Range.
    • Rhino's health is immune to damage while charging.
  • If Rhino Charge is successfully cast within a window of 1 second after the previous cast, its damage will be multiplied by 200%, its charge range will be multiplied by 125%, and its energy cost will be reduced by 50%. Any successful cast thereafter will multiply Rhino Charge's damage by 400%, multiply its charge range by 150%, and reduce its energy cost by 75%.
    • Energy cost reduction is applied to Rhino Charge's modified activation cost. As an example, with a maxed Streamline the next successful cast will consume 25 × 0.7 × 0.5 = 8.75 energy, and any successful cast thereafter will consume 25 × 0.7 × 0.25 = 4.375 energy.
    • Combo window is affected by Power Duration.
    • The duration of the combo window and the respective damage multiplier for the next successful cast are displayed underneath the HUD's targeting reticle.
    • If no casts are performed within the combo window, the damage, charge range, and energy cost will reset.
  • If Iron Skin is active, damage from Rhino Charge will have a 100% status chance for x18px Blast effects.
  • Rhino Charge deals an additional 100% damage to enemies affected by Rhino Stomp.
  • Can be used to pass through Laser Barriers unharmed in most cases.
  • When under the cloaking effects of Ghost and Stalk, the cloak will end only when all nearby enemies are killed or from moving out of range.
  • Can be activated while jumping, sliding, clinging to a wall, or executing a front flip.

Artículo principal: Ironclad Charge

Ironclad Charge {{#lsth:Ironclad Charge|Stats}}

PieldeHierro(H).png PieldeHierro(S).png
ENERGÍA
50
TECLA
2
Piel de Hierro
Rhino endurece su piel, aislándolo de todo el daño.
Fuerza:400 / 600 / 800 / 1200 (base health)
Duración:1.5 / 2 / 3 / 3 s (invulnerability duration)
Alcance:N/A

  • Rhino hardens his skin to create a reinforcing buffer with 400 / 600 / 800 / 1200 base health. Rhino's total armor multiplied by 250% is also added to the buffer's health. Upon activation, Iron Skin is invulnerable for 1.5 / 2 / 3 / 3 seconds. All incoming damage that is absorbed during the invulnerability period is converted into health and added to the buffer's health. While the Iron Skin is active, Rhino becomes immune to damage and status effects. Iron Skin will expire when the buffer's health is depleted.
    • Base health and armor multiplier are affected by Power Strength.
    • Iron Skin's health uses the following expression when accounting for Power Strength: Modified Health = (Base Health + 2.5 × Rhino's Base Armor × (1 + Base Armor Bonus)) × (1 + Power Strength) + Absorbed Damage. As an example, with a maxed Steel Fiber and Intensify, a rank-3 Iron Skin will have an initial health of (1200 + 2.5 × 190 × 2.1) × 1.3 = 2856.75 before absorbing damage.
    • While active, a health counter becomes visible on the ability icon that tracks Iron Skin's health percentage from 100% to 0%.
    • The amount of health gained from absorbed damage is displayed in the HUD beside Rhino's shield and health indicators while Iron Skin is invulnerable.
    • Self-damage does not contribute to Iron Skin's health gain during the invulnerability period.
    • Invulnerability duration is not affected by Power Duration.
    • Status effect immunity includes crowd-controlling effects such as knockdowns and staggers. Energy drains from Ancient Disrupters, including the small amounts of energy they drain with each melee attack, are resisted. However, Eximus energy drains and Nauseous Crawler disables are not resisted by Iron Skin.
  • Iron Skin protects Rhino's health from damage that bypasses shields such as x18px Toxin damage.
  • Allows Rhino's shields to regenerate while active.
  • Can be used to both block and pass through Corpus Laser Barriers and Grineer Sensor Bars.
  • Blocking with a melee weapon is disabled while Iron Skin is active; the blocking action itself can be performed, but it will not reduce damage taken.
  • Using Iron Skin will not stop the health damage taken in the Vampire Challenge of Nightmare Mode. However, Iron Skin will not be drained.
  • When the air runs out in Survival, Iron skin will deplete almost immediately and recasting it will cause it to dissipate near instantly.
  • Damage reduction from Trinity's Blessing does not apply to Iron Skin.
  • For Rhino Prime, Iron Skin's visual effects will take into account the chosen accent color. It is otherwise functionally identical.
  • Can be activated while sliding, jumping, forward flipping, wall running, or wall clinging.

Artículo principal: Iron Shrapnel

Iron Shrapnel {{#lsth:Iron Shrapnel|Stats}}

  • With a Streamline or Fleeting Expertise mod, Rhino can cast Iron Skin immediately after the first Energy Drain tick in order to give himself a "shield" of sorts.
  • It is possible to gain a significant amount of health for Iron Skin by standing in the path of a Death Orb beam during the invulnerability phase. Be warned however, as the beam can quickly deplete said health if the player does not move out of the way once the invulnerability phase ends.

  • Falling into an endless pit (or anywhere which causes the game to teleport you back up) or migrating hosts will completely remove Iron skin, regardless of the level it is at.
    • This gives a hint that falling into a pit does instantly destroy any sort of defense systems in the Warframe (health, shields, armor, etc.), although this applies to almost every beneficial abilities in the entire game.
  • If Rhino manages to activate Iron Skin as he falls backwards and enters bleedout, his bleedout timer will reach zero and he will never die. He will remain in bleedout until he is revived.
  • Procs from x18px Blast damage can knockdown the player even if Iron Skin is still active.

  • Rugido(H).png Rugido(S).png
    ENERGÍA
    75
    TECLA
    3
    Rugido
    Otorga a todos los warframes cercanos un incremento de daño por un corto periodo de tiempo.
    Fuerza:10% / 15% / 25% / 50%
    Duración:30 s
    Alcance:15 / 20 / 22 / 25 m

    • Rhino lets out a forceful roar, increasing the damage output of his allies within 15 / 20 / 22 / 25 meters. Affected allies will gain 10% / 15% / 25% / 50% bonus damage to all sources over a duration of 30 seconds.
      • Damage boost is affected by Power Strength.
      • The damage buff grants a multiplicative bonus that's applied to a Warframe's total damage including weapon damage and ability damage (e.g., with a maxed Intensify and a weapon that inflicts 250 total damage, a rank-3 Roar will increase the weapon's total damage to 250 × (1 + 0.5 × 1.3) = 412.5).
      • While Warframe ability damage is increased, Roar does not increase a Warframe's Power Strength. As such, Iron Skin does not gain durability from Roar.
      • Duration is affected by Power Duration.
      • Radius is affected by Power Range.
    • The effects of Roar are applied to Rhino, Tenno, Companions, Hostages, Shadows, Specters, and hacked Shockwave MOAs.
    • Allies only need to be in range at the time Roar is cast to gain its effects.
    • Roar cannot be recast while active.

    Artículo principal: Piercing Roar

    Piercing Roar {{#lsth:Piercing Roar|Stats}}

    • Increases the damage any ally deals from any source, so weapon damage as well as ability damage for the duration of the skill.
      • To gain the buff the ally needs be in range at the time of casting, entering it afterwards will not grant the damage boost.
      • The ally does not need to stay in range to keep the buff for its full duration.
      • Regardless of the range the caster will always get the buff.
    • Multiple Roars do not stack.
      • A stronger Roar will overwrite a weaker one.
      • However if a weaker is cast, so that it last longer than a stronger (i.e., it is cast right before the stronger ran out or has higher duration due to increased Power duration) it will boost the damage after the stronger ran out.

    RhinoPisotón(H).png RhinoPisotón(S).png
    ENERGÍA
    100
    TECLA
    4
    RhinoPisotón
    Rhino pisa con fuerza suficiente como para interrumpir el tiempo, dejando a los enemigos en estasis a su alrededor.
    Fuerza:150 / 300 / 500 / 800 (damage)
    80% / 90% / 95% / 97.5% (slow)
    Duración:3 / 4 / 5 / 8 s
    Alcance:15 / 18 / 22 / 25 m

    • Rhino stomps the ground with tremendous force, immediately dealing 150 / 300 / 500 / 800 x18px Blast damage in a small area of effect.
      • Burst damage is affected by Power Strength and body-part multipliers.
      • Damage does not bypass obstacles in the environment and diminishes with distance.
    • After a short delay, 150 / 300 / 500 / 800 x18px Blast damage is inflicted to all enemies within a radius of 15 / 18 / 22 / 25 meters. Affected enemies will have their movement speed and fire/attack rate reduced by 80% / 90% / 95% / 97.5% over a duration of 3 / 4 / 5 / 8 seconds.
      • Damage is affected by Power Strength.
      • Damage bypasses obstacles in the environment and does not diminish with distance.
      • Affected enemies suffer a knockdown and are placed in stasis before hitting the ground.
      • Stasis duration is affected by Power Duration.
      • Radius is affected by Power Range.
      • This second instance of damage suffers by a small time delay that depends on how many enemies are affected within its range. This is due to the processing of the actual game, as enemies are being considered to be affected for stun and damage within the vicinity (e.g., 15+ enemies = 1 second delay, 25+ enemies = 2 second delay).
    • Rhino Stomp can be used while sliding but not while climbing a wall or executing a front flip.
    • Can be recast while active; however, enemies already affected by Rhino Stomp will not have their stasis duration reset and are only damaged by the initial short-range burst.

  • With maximized radius, Stomp can be used for both crowd control of high level enemies and clearing rooms of low level enemies.
  • The second close range blast can break storage containers and reinforced glass on Corpus Ship.
  • Maximization is a form of specialization: mods may be blended to result in values that vary between the top-end limits listed here. Click any maximized link to learn how to build it.

    Mods de Fuerza

    Intensificar.png

    Mods de Duración

    Continuidad.png

    Mods de Alcance

    Estirar.png

    RhinoEmbestida(S).png RhinoEmbestida(S).png RhinoEmbestida(S).png
    PieldeHierro(S).png
    Rugido(S).png Rugido(S).png Rugido(S).png
    RhinoPisotón(S).png RhinoPisotón(S).png RhinoPisotón(S).png

    References

    Editar Pestaña

    Rhino puede ser equipado con:

    Cosméticos

    Editar Pestaña

    Imágenes

    Videos

    Wiki al azar