Fandom

Wiki Warframe Español

Nova

1.489páginas en
el wiki}}
Crear una página
Comentarios21 Share

Editar Pestaña

Entrada del CÓDICE: NovaCodexbw.png
NOVA utiliza energía electromagnética para contener y controlar la antimateria volátil que incrementa las de ella.

Nova es un Warframe especializada en la Antimateria que fue introducido en la Actualización 9. Ella es algo frágil y con baja capacidad de escudos, carente de habilidades defensivas y equitativa en salud. En contraste posee unas hablidades ofensivas extremadamente poderosas capaz de acabar con olas enteras de enemigos.

Adquisición

Nova puede comprarse por 375 Platinum64.png . El plano de Nova puede comprarse por 35,000 Credits64.png en la Tienda.

Los componentes pueden ser obtenidos derrotando a Raptor (Naamah, Europa)

Credits64.png
25000
Neuróptica
1
Chasis
1
Sistema
1
OrokinCell64.png
1
Tiempo: 72 h
Rush: Platinum64.png 50
Casco
Credits64.png
15000
AlloyPlate64.png
150
NeuralSensor64.png
1
PolymerBundle64.png
150
Rubedo64.png
500
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Chasis
Credits64.png
15000
Morphics64.png
1
Ferrite64.png
1000
Rubedo64.png
300

Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25
Sistemas
Credits64.png
15000
ControlModule64.png
1
Morphics64.png
1
Salvage64.png
500
Plastids64.png
600
Tiempo: 12 h
Aclr: Platinum64.png 25

Trivia

  • Nova es uno de los Warframes más rapidos con la velocidad básica, el primero es Loki y al nivel de Mirage.
  • De acuerdo con el Perfil de Nova, el Warframe fue el resultado de la investigación del Alto Consejo Tenno, concluyendo que ella podria haber sido recientemente desarrollada/creada. Esto hace a ella, y posiblemente, Valkyr las unicas warframes que fueran hechas en este periodo, después de la Vieja Guerra Orokin.
  • Actualmente es uno de los cuatro Warframes que tiene tres cascos alterativos. Los otros son Loki , Excalibur y Vauban .
  • Nova es el ultimo Warframe que posee un casco que le otorgue cambios estadisticos (Casco Flux de Nova), ya que todos los cascos que han salido luego de Nekros son solo de cosmeticos.
  • Tanto el nombre de este Warframe como el de sus habilidades fueron elegidos por presentaciones del Consejo de Diseños siendo filtrados por Digital Extremes y posteriormente votados por la comunidad del Consejo de Diseño

Bugs

  • Si nova muere mientras usa un casco alternativo y usando colores diferentes hace que la cabeza de Nova regrese a los colores originales.

Editar Pestaña

Entrada del CÓDICE: NovaCodexbw.png
Nova Prime causa devastación en sus enemigos usando anti-materia volátil. Presentando dos polaridades de mod alteradas para una mayor personalización.

Fecha de lanzamiento: 16 de Diciembre, 2014.

Nova es una Warframe que controla la antimateria. Ella es un poco frágil, carece de habilidades defensivas y tiene una capacidad de escudo baja y una salud regular. A cambio, ella cuenta con unas poderosas habilidades ofensivas capaces de demoler oleadas enteras de enemigos.

{{BuildRequire/Warframe |buildcredits= |buildresourceamount= |helmetbuildcredits=15,000 |helmetbuild1=Rubedo |helmetbuild1amount=200 |helmetbuild2=Sensores Neuronales |helmetbuild2amount=1 |helmetbuild3=Nano Esporas |helmetbuild3amount=400 |helmetbuild4=Plástidos |helmetbuild4amount=500 |chassisbuildcredits=15,000 |chassisbuild1=Morphics |chassisbuild1amount=1 |chassisbuild2=Paquete de Polímeros |chassisbuild2amount=1000 |chassisbuild3=Circuitos |chassisbuild3amount=300 |systemsbuildcredits=15,000 |systemsbuild1=Módulo de Control |systemsbuild1amount=1 |systemsbuild2=Morphics |systemsbuild2amount=1 |systemsbuild3=Ferrita |systemsbuild3amount=600 |systemsbuild4=Circuitos |systemsbuild4amount=200 Blueprint Neo N2 Uncommon Neuroptics Lith C1 Common Meso C1 Common Chassis Lith N1 Rare Neo V1 Rare Systems Lith C1 Common Meso S1 Common Neo S2 Common

Notas

  • Nova Prime es el primer Warframe Prime en tener dos estadísticas mejoradas, en este caso un aumento de Escudos y de Energía sobre su versión normal.
    • Ella también es la primera Warframe Prime con un aumento en sus escudos.
  • Presenta una polaridad V.png adicional.

Curiosidades

  • Nova Prime marca la primera vez que un Warframe de la Beta Abierta – Nova – ha recibido un variante Prime. Los anteriores Warframes Prime (Excalibur, Frost, Mag, Ember, Rhino, Loki, Nyx) son basados en los diseños del periodo de la Beta Cerrada.
  • A diferencia de los anteriores Warframes Prime, las partes de oro de Nova Prime pueden volver a colorearse, esto es posible gracias a las nuevas técnicas del Physics Based Rendering (PBR). La Soma Prime y la Vasto Prime que vienen con el paquete Nova Prime Access también tienen la misma función.
  • Estrella Nula y Gota de Antimateria de Nova Prime cuentan con esferas de oro solido en lugar de las esferas translucidas de la versión original.
  • Durante la realización de cualquier acción que cueste aguante, Nova Prime abre unas “alas” de su espalda y cabeza por la duración. También permanecen abiertas durante el uso de habilidades.
  • El largo diseño del cuello anillado de Nova Prime se asemeja los anillos que usan en el cuello las mujeres de la tribu Kayan en Birmania.

Multimedia

Editar Pestaña

H A B I L I D A D    P A S I V A:     Contador Explosivo
Al ser derribada, emite una ráfaga defensiva que derriba a los enemigos atacantes.

Contra-ataque Explosivo

Cuando Nova sea derribada, ella emitirá un onda expansiva que derribará y dañará a los enemigos en un radio de 6 metros.

Habilidades

NullStarModU15.jpeg NovaAbility1.png
ENERGÍA
25
TECLA
1
Estrella Nula
Crea partículas de antimateria que orbitan a Nova y buscan blancos cercanos.
Fuerza:100 / 125 / 150 / 200
Duración:3 / 4 / 5 / 6 (particles)
Alcance:7 / 8 / 10 / 12 m

  • Nova creates 3 / 4 / 5 / 6 antimatter particles that orbit her and automatically launch themselves at enemies within 7 / 8 / 10 / 12 meters. Each particle inflicts 100 / 125 / 150 / 200 x18px Slash damage.
  • While active, a counter becomes visible on the ability icon that displays the number of available particles.
  • Particles orbit for a minimum of 1 second before seeking a target.
  • Particles will only fire one at a time (i.e., multiple particles will not fire simultaneously).
  • Particles do not vanish after a period of inactivity and will last until used.
  • Nova cannot be knocked down while casting Null Star.
  • Null Star cannot be recast until all particles have been used.

Artículo principal: Neutron Star

Neutron Star {{#lsth:Neutron Star|Stats}}

  • Every 17% increase/decrease of Power Duration adds or removes a particle.
  • When you are full on energy and come across extra energy spheres laying on the floor, you can cast a "free" Null Star and instantly go back to full energy. This allows you to easily keep stars active for each encounter.

  • Maximized Power Duration increases the number of particles to 16 per cast.
    • Reduces the attack radius to 4.08 meters.
  • Maximized Power Efficiency reduces the cost to 6.25 energy.
    • Reduces the number of particles to 2 per cast.
  • Maximized Power Range increases the attack radius to 30 meters.
    • Reduces the damage to 80 per particle.
  • Maximized Power Strength increases the damage to 598 per particle.
    • Increases the cost to 38.75 energy.

GotadeAntimateria(h2).png NovaAbility2.png
ENERGÍA
50
TECLA
2
Gota de Antimateria
Lanza una partícula contenida de antimateria que detonará tras colisionar.
Fuerza:100 / 125 / 150 / 200 (Daño Base)
10 (Daño de Contacto)
1x / 2x / 3x / 4x (absorb multiplier)
Duración:N/A
Alcance:5 / 8 / 10 / 15 m

  • Nova creates a volatile orb of antimatter which is steered with the aiming reticle. This particle absorbs all damage (friendly and hostile) when shot at, and once the particle makes contact with a solid object it will detonate and inflict 100 / 125 / 150 / 200 base damage + 100% / 200% / 300% / 400% of all absorbed damage as x18px Radiation damage with an explosion radius of 5 / 8 / 10 / 15 meters. When the particle comes into contact with an enemy, 10 x18px Radiation damage is inflicted prior to detonation.
    • Base damage and contact damage are affected by Power Strength.
    • Absorb multiplier is not affected by Power Strength.
    • Contact damage and resulting explosion are affected by body-part multipliers.
    • The explosion bypasses obstacles in the environment, and its damage does not decrease with distance.
    • Extra damage from critical multipliers and status effects are not absorbed by the particle.
    • The particle does not absorb damage from other Antimatter Drop explosions.
    • The explosion radius is not affected by Power Range.
  • The particle is guided via the HUD's targeting reticle, steering itself towards any object the reticle is placed on including environmental obstacles and enemies.
  • Looking directly at the particle will slow it down significantly.
  • Multiple particles can be active simultaneously.
  • The particle seems to have unlimited duration until it comes into contact with a solid object. However, multiple instances of particles at the same time will cause randomly timed explosions until there is only one left.
  • One particle can store up to 50,000 absorbed damage
    • After absorbing the maximum amount of damage the particle will speed up rather significantly.
  • The coloring of the particle changes towards the caster's energy color as it absorbs damage.
  • Nova's visuals will appear gold when cast by Nova Prime.
  • This ability is a one-handed action; as such, it will not interrupt full actions such as reloading, charging, or shooting.

Absorción de antimateria.png
Artículo principal: Absorción de antimateria

{{#lsth:Absorción de antimateria|Stats}}

  • Undoubtedly if done correctly, this is the most effective ability that can be used against powerful bosses that retain a single stage of health, as a well-charged drop can deal damages up to more than 100,000 Radiation damage on a single explosion.
  • Using accurate weapons such as the Flux Rifle is recommended to provide continuous flow of damage to the drop.
    • The Opticor is one of such weapons, and would result in 4400 damage dealt by Antimatter Drop from a single shot, unmodified, and with a max charge shot.
  • Use weapons that have zero or little recoil. Recoil moves the weapon upward and this will move the reticle as well, which in turn will steer the orb away from the centerline (when it flies away from you) and will be very hard to hit.
  • Critical damage does not amplify the Drop further, as Critical hits does not compute on inanimate objects such as the Explosive Barrel.

  • The Ability section displays that the absorb multiplier increases with Power Strength, although it does not.

  • WormHoleModU15.jpeg NovaAbility3.png
    ENERGÍA
    75
    TECLA
    3
    Agujero de Gusano
    Crea un agujero de gusano que permite viajes instantáneos.
    Fuerza:1 / 2 / 3 / 4 (wormholes)
    1 / 2 / 3 / 4 (uses)
    Duración:10 / 12 / 14 / 16 s
    Alcance:50 m

    • Nova creates a wormhole with an entrance directly in front of her and an exit-point 50 meters away that is centered on the HUD's targeting reticle. Only 1 / 2 / 3 / 4 wormholes can be active simultaneously. A wormhole can last for a maximum of 10 / 12 / 14 / 16 seconds and will collapse after 1 / 2 / 3 / 4 uses.
    • Creating another wormhole when the maximum number of active wormholes has been reached will cause the oldest wormhole to collapse.
    • Allies and enemies can travel through wormholes.
      • Wormhole's entrance created directly over an ally or an enemy will make him/her travel instantly as if he/she has crossed it.
      • However doing so on a player channeling an ability such as Mesa's Peacemaker will not make him/her move.
    • Weapon projectiles are not blocked or redirected by wormholes.

    Artículo principal: Escape Velocity

    Escape Velocity {{#lsth:Escape Velocity|Stats}}

    • The wormhole is created with a hit-scan "projectile" around Nova's feet to the reticle. This is why wormholes created over guardrails do not appear at their targeted location.
    • Wormholes can cover large areas of map; extremely useful when you want to reach a key objective in time or a teammate before they bleed out.

    • If a Worm Hole is placed at the proximity of a Snow Globe and/or going through a Snow Globe one will not be able to enter the wormhole.
    • When using Worm Hole behind a crossable barrier, then jumping over the barrier into the portal, it will teleport you back to the starting position.

    MolecularPrimeModU15.jpeg NovaAbility4.png
    ENERGÍA
    100
    TECLA
    4
    Impregnación Molecular
    Envuelve a todos los enemigos en su radio de alcance con antimateria volátil.
    Fuerza:
    150 / 300 / 500 / 800 (explosion damage)
    2x (damage multiplier)
    10% / 20% / 25% / 30% (slow)
    Duración:
    2 / 3 / 4 / 6 s (wave duration)
    5 m/s (wave speed)
    10 / 15 / 20 / 30 s (prime duration)
    Alcance:
    15 / 20 / 25 / 35 m (wave radius)
    6 / 7 / 8 / 10 m (explosion radius)

    • Nova unleashes a radial wave of antimatter particles. The wave starts 5 meters from Nova and propagates at a speed of 5 meters per second for 2 / 3 / 4 / 6 seconds before dissipating. All enemies in range are coated in antimatter that destabilizes their molecular structure for 10 / 15 / 20 / 30 seconds.
      • Wave expansion duration and prime duration are affected by Power Duration.
      • Wave's initial range is not affected by Power Range.
      • Enemies within the wave's initial range are instantly primed.
      • The wave has an effective radius of 15 / 20 / 25 / 35 meters.
    • Primed enemies move and attack 10% / 20% / 25% / 30% slower and detonate upon death dealing 150 / 300 / 500 / 800 x18px Blast damage to enemies within 6 / 7 / 8 / 10 meters. All sources of damage will be multiplied by 200% against primed enemies.
      • Speed debuff and explosion damage are affected by Power Strength.
      • The value of the speed debuff is determined by adding power strength's bonus directly to the speed debuff's base value (e.g., with +30% power strength, the speed debuff will be 0.3 + 0.3 = 60% at max rank). The speed debuff cannot exceed 75% under any circumstances.
      • Power strength less than -10% / -20% / -25% / -30% will yield a negative speed debuff that increases an enemy's speed (e.g., -60% power strength will produce a 0.3 - 0.6 = -30% speed debuff at max rank, which implies the enemy will move and attack 30% faster).
      • Damage multiplier does not affect shields. The primed enemy will take increased damage when its shields have been removed.
      • Explosion radius is affected by Power Range.
    • Each explosion can cause the subsequent death and detonation of nearby enemies, resulting in a chain reaction.
    • Molecular Prime does not stack from multiple Novas in a cell. Primed enemies cannot be reprimed until their current buff or debuff wears off.
    • Recasting Molecular Prime resets the spread of previous casts.
    • Nova is not invincible while casting, but she can resist knockdowns.
    • Can be cast in the air.

    • Synergizes well with Nyx's Chaos as units will attack each other dealing double damage, weakening every individual until someone dies and causes a series of chain explosions that can kill the entire group.
    • Primed enemies' bodies visibly dissolve after death by detonation, but they are actually hidden and not yet removed, thus allowing Nekros to cast Desecrate.

    • Maximized Power Duration increases the wave duration to 16.92 seconds and the prime duration to 84.6 seconds.
      • Reduces the explosion radius to 3.4 meters.
    • Maximized Power Efficiency reduces the cost to 25 energy.
      • Reduces the wave duration to 2.4 seconds and the prime duration to 12 seconds.
    • Maximized Power Range increases the explosion radius to 25 meters.
      • Reduces the explosion damage to 320 and increases enemy speed by 30%.
    • Maximized Power Strength increases the explosion damage to 2392 and reduces enemy speed by 75%.
      • Increases the cost to 155 energy.
      • Reduces the wave duration to 4.35 seconds and the prime duration to 21.75 seconds.

    • Casting Molecular Prime then having a Trinity cast Blessing before executing a target will cause the explosion to be the color of the Trinity's energy, rather than your own.

    Mods de Fuerza

    Intensificar.png

    Mods de Duración

    Continuidad.png

    Mods de Alcance

    Estirar.png

    NovaAbility1.png NovaAbility1.png NovaAbility1.png
    NovaAbility2.png
    NovaAbility3.png NovaAbility3.png

    Editar Pestaña

    Nova is an offensive/utility Warframe that excels in speed running, quickly dispatching large numbers of enemies, and killing bosses. What she lacks in defensive abilities, she makes up for in pure offense.

    As she has a Bar.png polarity, consider using Proyección Corrosiva, as it will lower the enemy armor rating by 30%, allowing Molecular Prime to deal more damage to armored enemies. At high levels, it is ideal to use in place of energy siphon.

    Skills

    Null Star

    Null Star can be used for both offensive and defensive purposes. It is relatively unremarkable when unranked, but at max rank, it can prove to be quite useful.

    For offensive purposes, it can deal a good amount of damage to a single target by itself, dealing a total of 1200 damage after all six particles have launched (or more, if you are using Continuity and Constitution). Keep in mind that each particle will stun on hit, allowing you to continually stagger a target while you attack them.

    Defensively, it is wise to use it before reviving an ally or accessing a terminal, as you are very vulnerable when doing either. Activating Null Star beforehand can stun or kill any enemies nearby that decide to attack you, preventing you from taking a lot of unnecessary damage.

    On higher enemy ranks Nova may wish to use the skill in the same manner as Rhino's Iron Skin and recast it every time it is depleted as this will prevent her from being blindsided by enemies that are stuck in corners or behind obstacles. This is particularly important in Grineer tilesets because infantry will often jam themselves into corners on either side of the round doorways and open fire as soon as the player passes by.

    Antimatter Drop

    Undeniably one of the most powerful abilities in Warframe, Antimatter Drop's power does not lie in its base damage, but in absorbing damage. Antimatter Drop absorbs all incoming fire, increasing the damage it will deal upon detonation with each shot. At max rank, the absorbed damage will be multiplied by 4.

    It is wise to have a full clip before releasing an Antimatter Drop. Upon using the ability, continue firing at it nonstop. A high powered fully modded, max ranked, potato'd weapon, especially ones that do a large amount of damage, such as the Flux Rifle, Acrid or Lanka, can easily cause Antimatter Drop to deal well over 20,000 damage, instantly killing almost any boss. Using weapons with 100% accuracy or small spreads allows Nova to continue pouring bullets into the Drop for a longer period of time.

    Antimatter Drop can be tricky to control though, as it moves based on where you are facing, whether you are aiming or not. Keep this in mind to control it. If you aren't absolutely sure that enemy fire will kill you it may be wiser to persevere through the hail of bullets and continue guiding the Drop until it detonates as prematurely running for cover may cause a loaded drop to float back to you and waste your invested ammo.

    Wormhole

    Wormhole opens up a one-way portal that will teleport anyone that enters it, friend or foe, to the target location. This is useful for rushing missions, helping allies catch up, reaching otherwise difficult-to-reach areas, or messing with enemies (And some unsuspecting allies as well). Be sure to upgrade it, as this will increase the number of uses per Wormhole.

    Molecular Prime

    A devastating ability, it does no damage initially, but primes targets in the area. Primed targets are slowed by 30% and takes double damage. Upon death, a target will explode doing it's damage, often detonating other nearby primed targets. This allows for chain explosions; upgrading it will increase its damage greatly.

    Molecular Prime works incredibly well in conjunction with Antimatter Drop, weakening a boss, or killing entire legions of enemies by triggering an explosion. A maxed Stretch is highly recommended with this ability.

    It should be noted that the slow effect for Molecular Prime stacks with other abilities that slow. When used alongside Frost's Snowglobe, or other effects such as frío elemental mods, this ability is also capable of bringing enemies and bosses to a grinding halt, dramatically slowing them and easing the capability of landing headshots for the whole team.

    Editar Pestaña

    Imágenes

    Videos

    Builds para Nova Prime (Rápida y Lenta) a 3 formas07:30

    Builds para Nova Prime (Rápida y Lenta) a 3 formas

    Sirven también para Nova normal!

    Wiki al azar