FANDOM

Editar Pestaña

Nekros usa poderes oscuros para manipular a sus enemigos, tanto vivos como muertos.

Nekros es un Warframe con poderes semejantes a los de nigromantes y practicantes de las artes oscuras, revelado en Actualización 10. Sus habilidades explotan las vulnerabilidades de los vivos y los cadáveres de los muertos.

Adquisición

El warframe Nekros puede ser comprado por 375 Platinum64, y su plano puede ser comprado por 100.000 Credits64, ambos en el mercado.

Los componentes del plano son una recompensa al final de la misión "Dereclito Orokin: Asesinato". Obtendrás una parte de Nekros cada vez, pero pueden ser repetidos.

Credits64
25,000
Helmet
1
Chassis
1
Systems
1
OrokinCell64
3
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: Platinum64 50
Precio del Mercado: Platinum64 375 Precio del Plano: Credits64 100,000
Neurópticas
Credits64
15,000
AlloyPlate64
150
NeuralSensor64
1
PolymerBundle64
150
Rubedo64
500
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25
Chasis
Credits64
15,000
Morphics64
1
Ferrite64
1000
Rubedo64
300

Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25
Sistemas
Credits64
15,000
ControlModule64
1
Morphics64
1
Salvage64
500
Plastids64
220
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25

Cónclave

En nivel 30 y sobrecargado, Nekros otorga 70 puntos de Cónclave sin ningún mod.

Trivialidades

  • Nekros es el único Warframe que tiene un escudo base de 90. También es el único Warframe que requiere 3 Células Orokin para construirse, junto a Mag Prime.
  • Nekros es el 2do Warframe sin polaridad en el Aura. Excalibur es el primero.
  • Nekros es el único Warframe el cual su plano cuesta 100,000 créditos.
  • Nekros es actualmente el único Warframe que en sus animaciones no sujeta un arco con las dos manos.
  • Su casco alternativo - Casco Raknis de Nekros es el primer casco sin ningún efecto atribuido.
  • En nivel 30 con un mod de Redirección al máximo sus escudos serán 666.
  • Requiere Coordenadas de Navegación para construir llaves del Dereclito, conseguir Coordenadas de Navegación Asesinato y construir la llave de Asesinato Dereclito.

Combinaciones de Mods

-LFDR 2- PERFECT BUILDS - Nekros - Rework + 4 builds - 5 formas - Warframe Español06:53

-LFDR 2- PERFECT BUILDS - Nekros - Rework + 4 builds - 5 formas - Warframe Español

Builds para Nekros (después del rework) a 5 formas, donde puede alcanzar más de 1400 de armadura con estas combinaciones de mods. También hay builds de farmeo.

Builds de Nekros Prime con 416:44

Builds de Nekros Prime con 4.573'28 de armadura + farmeo + Terror Insidioso

Editar Pestaña

El nuevo maestro de la muerte.

Fear is a weed, snaking in the dark. It vines within the mind, corrupting it. It germinates within tribes, dividing them. Your graces, we who are beyond death, have forgotten the simple power of fear. Let us now remember. You will find no greater power than the simple thought of your own name, inscribed upon a grave.

Our harbinger, our terror ... Nekros.

Fecha de lanzamiento: 23 de Agosto, 2016

Nekros Prime es la variante Prime del Warframe Nekros, éste posee una mayor capacidad de escudo, asi como de energia, con una polaridad adicional Bar.

Nekros Prime fue lanzado junto con la Tigris Prime y la Galatine Prime

Credits64
25,000
PrimeHelmet
1
PrimeChassis
1
PrimeSystems
1
OrokinCell64
3
Tiempo: 72 hrs
Acelerar: Platinum64 50
Precio del Mercado: N/A Precio del Plano: N/A
Neurópticas
Credits64
15,000
AlloyPlate64
15,000
NeuralSensor64
3
PolymerBundle64
12,000
DENitainExtract
5
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25
Chasis
Credits64
15,000
Morphics64
3
Ferrite64
18,000
Rubedo64
6,000
ArgonCrystal64
2
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25
Sistemas
Credits64
15,000
ControlModule64
3
Tellurium64
3
Salvage64
15,000
Plastids64
500
Tiempo: 12 hrs
Acelerar: Platinum64 25
Obtenido Por

Blueprint Lith N3 Raro
Meso N3 Raro (V)
Axi N3 Raro (V)
Neuroptics Meso F1 Poco Común
Chassis Lith V4 Común
Axi G1 Común
Lith N1 Común (V)
Meso S3 Común (V)
Systems Neo N7 Raro
Lith N2 Raro (V)
Neo N3 Raro (V)

Blueprint Lith N3 Raro
Meso N3 Raro (V)
Axi N3 Raro (V)
Neuroptics Meso F1 Poco Común
Chassis Lith V4 Común
Axi G1 Común
Lith N1 Común (V)
Meso S3 Común (V)
Systems Neo N7 Raro
Lith N2 Raro (V)
Neo N3 Raro (V)

Blueprint Lith N3 Raro
Meso N3 Raro (V)
Axi N3 Raro (V)
Neuroptics Meso F1 Poco Común
Chassis Lith V4 Común
Axi G1 Común
Lith N1 Común (V)
Meso S3 Común (V)
Systems Neo N7 Raro
Lith N2 Raro (V)
Neo N3 Raro (V)

Lith/Meso/Neo/Axi reffers to Void Relics
(V) Denotes Vaulted Void Relics

Builds

Builds de Nekros Prime con 416:44

Notas

  • Como un warframe prime, Nekros Prime posee una especial habilidad pasiva donde, al entrar en contacto con un Orbes de Muerte del Vacío hara que emita un pulso de energia, añadiendo 250 Energía atodos los aliados cercanos. Este efecto solo ocurrira una vez cada Orbe de muerte, y puede suceder aun si el Orbe ha sido destruido previamente.

Trivia

  • Nekros Prime es el tercer Warframe prime que fue introducido con una historia cinematica en video, continuando con una tendencia que inicio Saryn Prime.
  • Nekros Prime fue revelado en la TennoCon 2016.
  • Las Sombras que Nekros Prime invoque, apareceran mas grotescas, como un cadáver putrefacto, al contrario de la forma normalmente etérea de la sombras.

Editar Pestaña

H A B I L I D A D    P A S I V A:     Extracción de Alma
Restaura una pequeña cantidad de vida con cada muerte enemiga cercana.

Nota: -Soul Siphon-A master of death, Nekros regenerates 5 points of Health any time an enemy dies within 10 meters of him.

GolpeEspiritual(H) GolpeEspiritual(S)
ENERGÍA
25
TECLA
1
Golpe Espiritual
Un golpe tan poderoso que convierte el alma de los enemigos en un proyectil mortal, dañando todo a su paso.
Fuerza:100 / 200 / 350 / 500 (initial damage)
50 (projectile damage)
100 (area damage)
Duración:N/A
Alcance:20 / 30 / 40 / 50 m (cast range)
 ? m (explosion radius)

  • Nekros lunges with telekinetic force, dealing 100 / 200 / 350 / 500

Invalid damage to a single target within 20 / 30 / 40 / 50 meters.

    • Damage is affected by Power Strength.
    • Initial target is ragdolled, rendering it stunned for several seconds.
    • Cast range is affected by Power Range.
  • The target's soul is violently ejected from its body, becoming a high-velocity projectile. Enemies that make contact with the projectile are dealt 50

Invalid damage. When the projectile makes contact with a hard surface, 100

Invalid damage is inflicted in an area of effect.

    • Projectile damage and area damage are not affected by Power Strength.
    • Affected enemies are ragdolled, and both damage sources can be increased with headshots.
  • Despite having a noticeable visual and audio effect, the skill is perfectly silent and can be used as a mean of disposing enemies without alerting nearby units during stealth playthrough.
    • However, if an enemy is not killed by the ability, the enemies will be alerted.
  • Can be used while performing many actions without interrupting them, including reloading, charging, and shooting.

Artículo principal: Soul Survivor

Soul Survivor {{#lsth:Soul Survivor|Stats}}

  • Under right circumstances it's possible to exploit physics system to launch ragdolls up with great speed, which will result with dealing additional fall damage to alive enemies. (Usually when enemies are grouped tightly together or there is an object right behind the enemy).
  • Best effectiveness can be achieved by standing higher than the target.Optimal height difference is when projectile can hit the ground near the target. Using this method will usually send surrounding enemies flying, dealing additional fall damage.
  • The ability will NOT damage other Tenno in the Conclave, however the knock-back effect will still occur. This is useful for stunning the enemy or simply knocking them off the edge of the map.

Aterrorizar(H) Aterrorizar(S)
ENERGÍA
75
TECLA
2
Aterrorizar
Infunde miedo en los corazones de los enemigos cercanos, haciendo que huyan aterrorizados.
Fuerza:7 / 12 / 15 / 20 (affected enemies)
5% / 10% / 15% / 20% (armor reduction)
Duración:10 / 15 / 20 / 25 s
Alcance:5 / 10 / 12 / 15 m

  • Nekros releases a psychic blast that causes up to 7 / 12 / 15 / 20 enemies within 5 / 10 / 12 / 15 meters to enter a state of panic for 10 / 15 / 20 / 25 seconds. While panicked, enemies will not attack and will haphazardly flee, exposing themselves and reducing their armor by 5% / 10% / 15% / 20%.
    • Number of affected enemies and armor reduction are affected by Power Strength.
    • Armor reduction will stack multiplicatively with Corrosive Projection.
    • Overlapping successive casts will stack Terrify's armor reduction effect multiplicatively.
    • Duration is affected by Power Duration.
    • Cast radius is affected by Power Range.
    • Enemies unaffected by Terrify are prioritized upon subsequent casts.
  • Energy drain Eximus units will still have their ability to drain player's energy when near.
  • Bosses are unaffected by this ability.
  • Can be recast while active.

Artículo principal: Creeping Terrify

Creeping Terrify {{#lsth:Creeping Terrify|Stats}}

  • Can be used to scare enemies off when the Cryopod is hoarded by enemies or used when you need to revive teammates stranded in a horde.

  • Maximized Power Duration increases the duration to 70.5 seconds.
    • Reduces the cast radius to 5.1 meters.
  • Maximized Power Efficiency reduces the cost to 18.75 energy.
    • Reduces the duration to 10 seconds.
  • Maximized Power Range increases the cast radius to 37.5 meters.
    • Reduces the number of affected enemies to 8 and the armor reduction to 8%.
  • Maximized Power Strength increases the number of affected enemies to 59 and the armor reduction to 59.8%.
    • Increases the cost to 116.25 energy.
    • Reduces the duration to 18.125 seconds.

Profanar(H) Profanar(S)
ENERGÍA
10
TECLA
3
Profanar
Fuerza a los enemigos caídos que te rodean a proporcionarte botín adicional.
Fuerza:22.5% / 32% / 42.5% / 54% (probabilidad de botín adicional)
Duración:N/A
Alcance:10 / 15 / 20 / 25 m

  • Nekros emite un aura de poder oscuro que afecta a todo los cuerpos en un radio de 10 / 15 / 20 / 25 metros, consumiendo los cuerpos y otorgando un 22.5% / 32% / 42.5% / 54% de probabilidad de dejar caer un botín adicional. Después de 2 segundos de retraso (contando desde el primer cuerpo), los cuerpos son consumidos uno a la vez en un orden aleatorio, los cuerpos siguientes tienen 1 segundo entre consumo.
  • Consume 10 de energía por cada cuerpo consumido. Esta habilidad se mantiene activa mientras Nekros tiene energía, o hasta que la habilidad sea cancelada de forma manual volviendo a apretar el botón de la habilidad (por defecto, 3 ).
    • El costo de energía por cuerpo es afectado por la eficiencia de habilidades.
    • Si se utiliza el aumento Despojar, Profanar consumirá 10 de vida por cuerpo. Este costo también es afectado por la eficiencia de habilidades.
    • Cuando la habilidad está activa, Nekros se puede mover libremente.
    • Si está activa el icono de habilidad será gris y Nekros brillará dependiendo su color de energía.
  • Profanar afecta a los cuerpos de la mayoría de los enemigos y también funciona en los aliados que aparecen en las invasiones y en los cuerpos de los enemigos Eximus. Profanar no funciona en enemigos que explotan cuando mueren, como el corredor volátil, o en ciertos jefes incluidos Sprag y Ven'kra Tel. Profanar también afecta a lo siguiente:
    • Los enemigos vaporizados, siempre y cuando Profanar sea lanzado antes de que el cuerpo desaparezca completamente.
    • Los enemigos vaporizados por Impregnación Molecular de Nova incluso si el cuerpo desapareció completamente. Cuando Profanar se lanza, el cuerpo aparece y desaparece rápidamente.
    • Cuerpos fantasmas de Sombras de los Muertos. Profanar cuerpos fantasmas solamente genera orbes de vída.
  • A veces los cuerpos no producen botín adicional porque el enemigo no tiene más objetos que dejar o debido a que el enemigo ya ha desaparecido para el creador de la partida.
  • Si Profanar tiene éxito, el cuerpo del enemigo brillará y desaparecerá dependiendo el color de energía y estará rodeado de un humo antes de desaparecer.
  • La activación inicial tiene una animación de 1.8 segundos.

Despojar
Artículo principal: Despojar

Despojar es un mod de Aumento de Warframe de Nekros que le permite utilizar vida en lugar de energía para lanzar Profanar

Rango Costo de vida Drenaje
0 16 6
1 14 7
2 12 8
3 10 9

El costo de vida es afectado por la eficiencia de habilidades.

  • Conocer la duración que hay antes de que un cuerpo se desintegre es importante:
    • Los cuerpos de los Grineer y de los Corpus se desintegran en 15 segundos.
    • Los cuerpos de los Infestados y los enemigos afectados por Avalancha se desintegran en 5 segundos.
    • Los cuerpos de los enemigos afectados por Impregnación Molecular se desintegran en 3 segundos.
    • Los cuerpos de los enemigos afectados por Miasma se desintegran en un segundo.
    • Los enemigos que no dejan cuerpos al morir no son afectados por profanar.
  • Muy útil en misiones de supervivencia debido a la gran cantidad de enemigos y el constante movimiento.
    • Nekros también puede conseguir módulos de soporte vital de los cuerpos.
  • Los cuerpos cortados al a mitad por el daño

Error de script son tratados como dos cuerpos distintos, cada uno con su propia probabilidad de botín adicional.

  • Usar esta habilidad con equilibrio en lo posible. Cada orbe de vida generado también regenera energía, haciendo que sea muy fácil rellenar la barra de energía. Esto hace que sea posible lanzar otras habilidades mientras se mantiene Profanar.
  • En lo posible renunciar al escudo. Para poder recoger orbes de vida se necesita tener menos vida que el máximo, así que para que equilibrio sea más útil es necesario controlar el daño recibido para poder tener el máximo beneficio de los orbes de vida (una opción viable es utilizar ira para recuperar vida mientras se recibe daño). Si tu escudo raramente baja a cero lo más probable es que no pierdas vida y va a ser imposible recolectar orbes de vida y teniendo la posibilidad de quedarse sin energía mientras estés rodeados de orbes de vida.
    • Puedes hacerte daño tu mismo con armas como Penta u Ogris para poder recoger orbes de vida. Hay que tener cuidado porque el daño de estas armas puede matarte.
    • Es posible sacrificar el espacio de arma secundaria con una Castanas sin modificador. Tiene menos daño base y el riesgo de suicidarse es mucho menor, especialmente si se compara con otras armas explosivas.
  • Profanar también son útiles en las misiones de excavación porque los portadores de energía pueden dejar una célula de energía adicional.
  • Debido a que Resaca de Hydroid mantiene los cuerpos después de matar a los enemigos, Profanar tiene muy buena sinergia, especialmente en misiones de defensa.

SombradelosMuertos(H) SombradelosMuertos(S)
ENERGÍA
100
TECLA
4
Sombras de los Muertos
Invoca versiones sombrías de enemigos vencidos para luchar junto a ti por un corto periodo de tiempo.
Fuerza:4 / 5 / 6 / 7 (shadow copies)
25% / 50% / 75% / 150% (damage bonus)
15% / 35% / 65% / 100% (shield bonus)
15% / 35% / 65% / 100% (health bonus)
Duración:3% (health decay per sec)
Alcance:10 m (spawn radius)
> 30 m (recall range)

  • Nekros summons 4 / 5 / 6 / 7 shadow copies of his most recently slain enemies, prioritizing the strongest enemy groups among those killed to summon. The copies retain the level and stats of their original selves but will gain 25% / 50% / 75% / 150% damage, 15% / 35% / 65% / 100% shields and 15% / 35% / 65% / 100% health, with each copy losing 3% of their health per second while active. The copies spawn randomly within a 10 meter radius and will fight for Nekros until they die either to enemy fire or their own degenerating health.
    • Damage, shield and health bonus are affected by Power Strength, while the number of active Shadows is not.
    • Shadows of the Dead's damage, shield and health bonuses are additive bonuses that are applied to a shadow copy's total damage and total health. For example, +30% power strength will increase the damage and health bonuses to 1.5 × 1.3 = 195% and 1 × 1.3 = 130% respectively at max rank. A copy whose original had 200 total health and dealt 100 damage per attack will have 200 × (1 + 1.3) = 460 health when summoned and will inflict 100 × (1 + 1.95) = 295 damage per attack.
    • Health drain per second is affected inversely by Duración de Poder.
    • Spawn radius is not affected by Power Range.
    • The number of active Shadows is displayed on the ability icon.
  • Casting the ability again (default 4 ) while there are Shadows still active performs additional functions:
    • Fully replenishes active Shadows' shields and health on each recast. If the number of active Shadows are at maximum capacity, Nekros will perform a shortened animation.
    • When the number of active Shadows falls below the maximum, Nekros performs the full summoning animation to create additional Shadows up to the maximum capacity. This function can only be performed when there are slain enemies in Nekros' recently-killed list (see Summoning Priority tab below).
    • Active Shadows that are more than 30 meters away from Nekros will teleport into Nekros' spawn radius.
  • Shadow copies are selectively summoned and possess unique properties:

  • While shadow copies can be different unit types, they possess common characteristics:
    • As the shadows appear, each one inflicts a small area knockdown which can only affect each enemy once.
    • Shadow copies have raised Threat Level, causing enemies to prioritize attacking copies over players.
    • Nekros and his allies are able to walk through shadow copies without being obstructed.
    • Shadow copies will take cover and organize, while occasionally seeking out to follow the player or the host around.
    • Kills by a player's shadow copies grant that player 50% of the kill experience to their Warframe.
    • Shadow copies are black, and have a mist effect that is colored with Nekros' energy color. A pure black energy color will remove the mist effect and leave simply blackened forms.
    • If a shadow enters inside the sphere of a Nullifier Crewman or Corrupted Nullifier, or gets in contact with the disrupting aura of a Comba or Scrambus, the shadow will immediately die. If Nekros is the one making contact with one of the mentioned, his shadows will not die. (Only tested with Nullifier Crewman so far.)

  • Does not work on Bosses, Desert Skates, or Latchers, with one exception: Zanuka can be revived as a shadow copy if Nekros is the one to kill it. Eximus enemies also cannot be spawned.
  • Has a very long cast animation, during which shadow copies usually will not attack. Nekros is not immune to knockdown and takes full damage during this time.
  • Dying or experiencing a host migration will destroy any shadows you currently had stored.

Artículo principal: Shield of Shadows

Shield of Shadows {{#lsth:Shield of Shadows|Stats}}

  • Shadow copies attract attention from enemies, they are effective at defending objectives or areas of a map.
  • Actively target and focus your attacks on enemies you want to clone prior to casting the ability.
  • Roller will often roll around aimlessly and get stuck, do not use these as your shadows.
  • Shadow Shield Ospreys will shield all of your shadows and your team, granting additional 200 shield when connected (as of Update 10.3). This buff is not increased by multiple Ospreys and you must be less than 10 meters from a Shield Osprey for it to connect. They will prioritize following your shadows or enemies if not in range of shadows. They will provide shield bonuses to Defense objectives or any other allied unit, including Mind Controlled enemies (besides Grineer heavy units).
    • Can be used as a temporary survival measure in Survival when the oxygen runs out, as disconnecting/connecting to osprey will instantly regenerate your shield and apply the bonus. It will not stop the draining of shield but can be used as a temporary measure to stay alive, such as waiting in extraction where you are very vulnerable to attacks.
  • Shadow Toxic Ancients' will provide nearby allies with toxin resistance, Ancient Disrupters will provide magnetic resistance (and perhaps aura resistance), and both Ancient Healers and Corrupted Ancients will grant nearby allies heavy damage reduction.
  • In Void Defense it is recommended to spawn the shadows in the center zone with the cryo pods so that the AI will take cover and increase their survivability.
  • Can be used to control Rampart.
  • Rejuvenation will replenish shadows' health, which can offset the constant health decay. This is particularly useful with Nullifier Crewman, or other enemies that can avoid directly taking damage. Some numbers for Reference:
    • Rejuvenation restores +3 hp/sec, which means at a 3% health drain you will cancel the health drain of a mob with 100 hp. 4 Rejuvenation aura's will increase your heal rate to +12 hp/sec, which would cancel the health drain of a mob with 400 hp with a 3% health drain.
    • Rejuvenation restores +3 hp/sec, which means at a 1% health drain (near max duration) you will cancel the health drain of a mob with 300 hp. 4 Rejuvenation aura's will increase your heal rate to +12 hp/sec, which would cancel the health drain of a mob with 1200 hp with a 1% health drain.

  • Maximized Power Duration reduces health drain to ~1.064% per second.
    • Has no negative effect on this ability.
  • Maximized Power Efficiency reduces the cost to 25 energy.
    • Increases health drain to 7.5% per second.
  • Maximized Power Range has no positive effect on this ability.
    • Reduces the damage bonus to 60%, the health bonus to 40% and the shield bonus to 40%.
  • Maximized Power Strength increases the damage bonus to 448.5%, the health bonus to 299% and the shield bonus to 299%.
    • Increases the cost to 155 energy.
    • Increases health drain to ~4.138% per second.

Does not properly produce shadow copies when standing on boxes or crates, as the ability will spawn shadows at your current height in the casting range. If there are no surfaces around where you are standing that are close to the height you are at, very little or no shadows will spawn, but it would use energy and waste 'souls'.
Very rarely, nearby hacked Shockwave MOAs from spawning cabinets will be turned into a shadow, even though you never killed the MOA (and you can't since it's an ally).

  • The same can occur with allied Specters, they will take on shadow effect of the ability even though they aren't a shadow themselves.

Rarely, a shadow or two will not die when the duration ends, and will continue to exist until they die.
Relative to the above bug, Drahk which are summoned from a Drahk Master that was made a shadow will have no energy color and use the base Drahk skin and will stay a shadow forever or until they die.
For clients, casting the ability while there are still shadows present (on your end the timer is up but for host they are still walking around) can cause strange things to happen:

  • No shadows will be cast until the shadows on the host's end dies, in which shadows will appear where you cast the ability, however shadows will appear like normal enemies with no effect.
  • Shadows can also appear with no ability regardless, in this same situation, but be cast normally.

If a Corrupted Ancient is queued for your next shadow, casting the ability on solo missions will allow you to become downed instead of dying instantly, as the game recognizes the healer is about to be spawned. You will be revived with a small portion of your health once the Ancient pulses its healing wave. This is a quirk that only occurs if a Corrupted Ancient is queued to be spawned as you use the ability and will not happen in any other case.

A Sapping Osprey shadow's sapping field will not have Nekros' energy colour, and the orb can be destroyed by allies. The field will not damage allies, however.

Mods de Fuerza

Intensificar

Mods de Duración

Continuidad

Mods de Alcance

Estirar

GolpeEspiritual(S) GolpeEspiritual(S)
Aterrorizar(S) Aterrorizar(S) Aterrorizar(S)
Profanar(S)
SombradelosMuertos(S) SombradelosMuertos(S)

Editar Pestaña

Nekros can be equipped with the following items:

Augment Mods

Cosmetics

See also

Editar Pestaña

Imágenes

Vídeos

Builds de Nekros a 5 formas de Farmeo, Tanque, Terror Insidioso...

Builds de Nekros Prime con 416:44

Builds para nekros con diferentes enfoques:

  • Tanque con más de 1400 de armadura + farmeo.
  • Farmeo full alcance
  • Farmeo full alcance + Superviviente espiritual + Despojar
  • Terror insidioso + Farmeo

Builds para Nekros prime con la que podríamos llegar a 4.573'28 de armadura.
Builds de Nekros Prime con 416:44

*Sirve para Nekros normal*