Fandom

Wiki Warframe Español

Granada de plasma

1.488páginas en
el wiki}}
Crear una página
Comentarios0 Compartir

Granada de plasma
Granadadeplasma.png
Estadísticas
Tipo de Arma Granada
Ataques Normales
Tipo Elemental Explosión
Daño Elemental Scales with level
Misceláneos
Armas de Usuarios Various

Granadas de plasma son granadas que se utilizan en ocasiones contra los jugadores por muchos enemigos diferentes. Aunque no es tan letal como otras armas, que pueden obligar a un jugador de su escondite detrás de obstáculos, deje de escudos de recarga por un momento, o simplemente causar desorientación a la ventaja enemigos.

Los enemigos demuestran que están a punto de lanzar una granada mientras se esconde detrás de la cubierta al espiar periódicamente a la vuelta un par de veces, para lanzarlo de forma segura antes de volver detrás de la cubierta. También puede lanzar deliberadamente la granada directamente a los pies del jugador a la intemperie en un intento de detener el reproductor durante unos momentos, a menudo después de que por atacar con su arma.

Characteristics

  • After sticking onto a surface, it will explode in two seconds and deals Blast damage within 10 meters.
    • Damage scales with enemy level.
  • Can latch/stick onto a player, which will guarantee heavy damage.
  • Plasma Grenades cannot be removed via Rolling.
  • Causes a blue explosion during detonations

Notes

  • Enemies known to use plasma grenades are mostly variants of Crewmen, Lancers, and Troopers, such as Corrupted, Elite, and location variants such as Arid or Drekar Grineer units.
  • The Jackal is capable of launching a volley of plasma grenades, saturating a large area with multiple powerful explosions.
  • Has a delay before exploding, with a rapid beeping sound before detonation.
  • Has a fairly small area of effect.
  • Despite the Grineer grenades (left side of image) and Corpus grenades (right side of image) having different designs, they function exactly the same.

Trivia

  • Plasma grenades behave similarly to those used in the Halo series, which also stick to targets (or terrain) on contact and are capable of dealing serious damage in a small area.
  • Plasma grenades seems to be a close family counterpart to Penta's explosive.

Wiki al azar