FANDOM

Los Compañeros son aliados personales leales a los Tenno . Los compañeros no son un engranaje aliado de una sola vez de usar como espectros, sino más bien equipadas en su propia ranura de descarga por el usuario a través del arsenal. Los usuarios sólo pueden equipar a un acompañante en cualquier momento. Estadísticas, habilidades y comportamientos de un compañero pueden ser actualizados y manipulados a través de su propio conjunto de mods. Modding compañeros es similar al modding Warframes .

Actualmenta, existen tres clases de compañeros: Centinelas (que son robóticos), kubrows y Kavats (que son orgánicos). Hay muchas diferencias entre estas clases que van desde los comportamientos de combate y movimiento para su adquisición a los posibles requisitos de mantenimiento.

Sentinels

DEPetDethcube
Artículo Principal: Sentinels

Sentinels are hovering companions which use range weapons. Sentinels are revived in missions when either their owner revives or a Regen mod activates. Sentinels require no maintenance.

Kubrows

Artículo Principal: Kubrow

Kubrows are terrain-restricted melee canine companions. Reviving Kubrow in missions is similar to reviving allied Tenno. Kubrows require constant care and maintenance, but are more durable than sentinels. They also have different races, breeds, color palettes, and color patterns.

Kavats

Archivo:CheshireKavat-0.png
Artículo Principal: Kavat

Kavats are terrain-restricted melee feline companions similar to Kubrows. Reviving Kavats in missions is similar to reviving allied Tenno. Kavats require constant care and maintenance, but are more durable than sentinels. They also have different races, breeds, color palettes, and color patterns.

Precept mods

Precept System Priority

Priority for precept usage (1 is highest priority and 10 is lowest).

In general, precepts are mods which alter the behavior of a Companion, and are effectively the companion's "abilities". Every type of Companion has their own specific precepts that cannot be used by other type (i.e.: the Djinn Sentinel cannot use the Helios Sentinel's Investigator precept). However, there are precepts that are universal within a class of companions, and in some cases can be used with all companions. Upon acquiring a companion, the user is automatically granted its respective specific precept mods.

Companions will use their precepts in a prioritized order, where the top left slot is the highest priority and the bottom right slot is the lowest. Precept mods do not need to be installed in the respective polarized slot to be used. Also, while the Arsenal UI only shows the first 4 precepts installed, a Companion will still use other precepts if they are installed.

Companions will check to see if the conditions to use the highest priority precept are fulfilled, and will continue to use that precept until the conditions are no longer met. Then they will check each other precept in priority order. Companions will also interrupt the usage of lower priority precepts to use higher priority precepts.[citación requerida]

Patch History

See also

Plantilla:CompanionNav